BODYBALANCE™ 51

Tai Chi: Breathe – Slater
En mäktig, flytande och lite annorlunda tai chi-låt med skönt beat. Man känner sig lite som en marionettdocka på tivoli när man lyfter armarna, böjer överkroppen, stannar till och svingar runt igen.  Om båda sidorna (Höger o vänster) varit likadana hade betyget blivit högre.
3 delfiner av 5


Solhälsningar: Gorecki - Unit Three
Jag gillar verkligen att låtarna går in i varandra på denna release, det som blir lidande är tid till att vända mattan, men vi har nu kört med mattan åt samma håll (På bredden) hela klassen och det har funkat bra måste jag säga. Det som kan bli lite lurigt är hunden på denna låt, är man supertorr under fötterna glider man lätt iväg. En av mina favoritrörelser är tillbaka; Shivahälsningen! Betyget hade blivit högre om låten varit en annan.
3 delfiner av 5

 
Benstyrka: I Got You - Leona Lewis
Fantastiskt låt, fantastiskt tunga övningar. Älskar denna! Les Mills misslyckas sällan med sina benstyrkelåtar har jag märkt.
5 delfiner av 5


Balans: I’m Yours - Jason Mraz
Precis som Jackie säger ska man göra denna låt med ett leende på läpparna, det gör den ändå inte lättare för detta är en av de vingligaste balanslåtarna på länge. Personligen är jag överlycklig över att för första gången någonsin kunna göra trädet, så typiskt då att man lägger på armrörelsen som vinglar till det hela. Gillar örnen också!
4 delfiner av 5


Höftöppnare: Empire State of Mind (Part II) - Alicia Keys
New York… Mmm… Det här är min favorithöftöppnare sedan jag började instruera BB för 1.5 år sedan. Rejält stretchande rörelser och en lugn men kraftfull låt. Mumma för kropp o själ.
5 delfiner av 5


Mage: Pocketful Of Sunshine - Natasha Bedingfield
“Pocketful of sunshine”, jo jag tackar ja. Nog bränner det som av solstrålar i magen alltid… Effektiva och säkra övningar, men varför ska man stressa runt på rygg igen på slutet för ynka två reps shoot out? Nåja. :)
3 starka delfiner av 5


Rygg: I Run To You - Epiphany Joy
Lite countryrockpop sådär är väl aldrig fel. En flutter kick-sekvens som känns som världens längsta men som gör sitt jobb för ryggen. Älskar rörelsen där man sträcker upp ena benet mot taket!
3 delfiner av 5


Rotationer: Sign Of A Victory - Sandy Lewis (R Kelly)
Det är väldigt mycket “Lejonkungen” över denna låt, men åh så härlig den är! Rörelserna kan verka enkla men det är mycket att tänka på för att det ska bli rätt. Betyget är mest för låten…
4 delfiner av 5


Framåtfällningar: The Only Exception –Paramore
Det här är lite konstigt… Jag är inte särskilt förtjust i låten i sig, och rörelserna är inte heller något speciellt, men tillsammans ger de mig en skön känsla i kroppen som jag inte kan förklara särskilt bra som ni märker. Det är liksom som om man vaggas till ro på väg mot nedvarvningen… :)
3 delfiner av 5


Totalt: 33 av 45


Kommentarer
Postat av: Melisa

om du kan hela programet i huvudet, skulle du kunna mejla det till mig eller om det finns någon länk där man kan lära sig? :)

2011-08-22 @ 21:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0