Så mycket bättre = Bäst

Jag lyfter på hatten till TV4 som hittat ett koncept som får 10 poäng av 10 möjliga, dessutom har jag inte kunnat läsa någonstans att det finns en originalförlaga av formatet vilket låter osannolikt, för det är ju galet bra! Jag har faktiskt längtat till lördagarna (Eller, rättare sagt söndagarna, då jag tittat på TV4Play) och inte blivit besviken en enda gång. Den enda jag är besviken på är mig själv för att jag missade de första avsnitten...

Vet inte vilken av artisterna som person jag blivit mest imponerad av, Lill-Babs jävlaranamma, Petras röst och närvaro, Di Levas funderingar, Berghagens skönhet (Som i att vara "skön"), Pluras stajl eller Petters ödmjukhet? Men Christer Sandelins trånande efter Petra har fått mig att plocka upp skämskudden fler än en gång...

Så, nu är det ju bara att hoppas på en andra säsong och jag ser verkligen fram emot att se vilka artisterna blir. Det måste ju vara en mix av olika genrer (Ehhh, stavning?) och åldrar för att få ut mesta möjiga av konceptet som trots allt går ut på att man ska tolka en annan artists låt på sitt eget sätt. (Apropå det, herr Sandelins ödmjuka kommentar "Det finns ingen som gör mina låtar bättre än jag själv" kanske han skulle lagt i ett annat program...? )

Artister för nästa säsong?
(Jag vill exempelvis se Robyn, men chansen är tyvärr rätt liten just nu.)
Vilka 7 artister TROR du? Eller vilka 7 VILL du se?


Kommentarer
Postat av: Tiger

Jag VILL se:



Robyn

Magnus Uggla

Mauro Scocco

Marie Fredriksson

Björn Skifs

Ola Salo

Agnes



På ett sätt vill jag även att Carola ska vara med - bara för att alla ska få se hur skruvad hon är. Och hon tycks ju inte ha så mkt självdistans vilket kan bli riktigt kul i ett sånt där format.



Jag TROR att Amy Diamond kommer vara med, o det vill jag inte. Men jag har det på känn. Sen är jag rädd att typ pernilla wahlgren kommer va med. Och Eric Gadd. Då dör jag nog.

2010-12-17 @ 13:50:40
URL: http://entigeriparis.blogspot.com
Postat av: Tiger

Kom inte min kommentar fram?

2010-12-17 @ 13:55:27
URL: http://entigeriparis.blogspot.com
Postat av: Tiger

Eh glöm det. Nu har du tre iaf! ;)

2010-12-17 @ 13:55:45
URL: http://entigeriparis.blogspot.com
Postat av: Jenny svarar

Tiger: Hahaha, ja nu fick jag tre. Alla goda ting är ju tre vet du... :) Mehåll på Robyn, Uggla och Salo. Brrr, hoppas INTE på Gadd eller Wahlgren.

2010-12-17 @ 20:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0